Pirkanmaan Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö ry

Kokousedustajat: Markku Kulmala, Heikki Oksanen ja Terttu Paloneva

Varakokousedustajat: Kaisa Hakala, Veijo Vähätiitto ja Viivi Kondelin

Linkkejä

Suomen vanhin siirtolapuutarhayhdistys Niihaman Ryhmäpuutarhayhdistys ry sijaitsee Tampereella Näsijärven rannalla Niihamassa. Alueella on mm. kokonaisuudessaan talkootyöllä rakennettu suuri toimitalo "Kartano", jossa pidetään ahkerasti erilaisia tilaisuuksia tanssiaisista näytelmiin.

Raholan siirtolapuutarha sijaitsee Tampereella 10min. ajomatkan päässä ydinkeskustasta länteen,Tampereen Pyhäjärven läheisyydessä Kaarilan ja Rantakaarilan vieressä. Kerhotalo sijaitsee Raholan kartanon pihapiirissä ja siellä vietetään monet yhdistyksen juhla- ym. tilaisuudet läpi vuoden. Pyhäjärven rannassa sijaitseva rantasauna tarjoaa virkistäviä saunomis- ja uintihetkiä kesäisin.

Nekalan siirtolapuutarha sijaitsee Tampereella muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta ja on palstamäärältään maamme kolmanneksi suurin. Alue on kaunis pienine puutarhoineen, kukkarunsautta ja katseltavaa riittää ympäri vuoden. Bussiyhteydet ovat hyvät, joten oma auto ei ole välttämätön liikuttaessa kodin ja mökin väliä.

Litukan siirtolapuutarha-alue sijoittuu Kekkosentien molemmin puolin, Kalevan ja Kaupin kaupunginosiin.

Helsingin Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö toimii Helsingin kaupungin alueella sijaitsevien rekisteröityjen siirtola-ja ryhmäpuutarhayhdistysten yhdyssiteenä ja yhteistyöjärjestönä.

Suomen Siirtolapuutarhaliitto ry on poliittisesti sitoutumaton toiminta-, edunvalvonta- ja koulutusjärjestö, joka edistää ja kehittää maamme siirtolapuutarhatoimintaa.

PDF-tiedostoPSAJ_säännöt 23082023.pdf (101 kB)
Aluejärjestön säännöt

Hyvää viljelykautta !

Mikäli olet osallistunut johonkin järjestämäämme tapahtumaan, tai sinulla on ideoita, miten voimme kehittää aluejärjestön toimintaa nyt ja tulevaisuudessa.

Ole hyvä ja anna palautetta !

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Siemeniä, taimia, tietoa, taitoja

Puutarhaliitto

Hyötykasviyhdistys siemeniä, työvälineitä, kirjallisuutta

Martat