PIRKANMAAN SIIRTOLAPUUTARHOJEN ALUEJÄRJESTÖ RY

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2020

Pirkanmaan Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö (PSAJ ry) ylläpitää ja kehittää yhteistyötä Pirkanmaalla toimivien rekistöröityjen siirtola- ja ryhmäpuutarhojen kesken. Toimintaa tehostetaan ja pyritään saamaan PSAJ:n jäsenyhdistyksiksi myös Tampereen ulkopuolella Pirkanmaalla toimivia siirtola- ja ryhmäpuutarhayhdistyksiä.

Aluejärjestön toiminta rahoitetaan jäsenmaksuvaroin.

KOULUTUS JA VIRKISTYSTOIMINTA

Yhdistys aktivoi jäseniään yhteiseen virkistys- ja viljelytoimintaan. Järjestetään jäsenyhdistyksille yhteinen kesäretki sopivaksi katsottuun puutarhakohteeseen
sekä teatteriretki.

Järjestetään yhteisiä tapaamisia jäsenyhdistysten eri toimintojen toimihenkilöille tarkoituksena vaihtaa kokemuksia erilaisten ongelmatilanteiden ratkaisemisestsa ja saada uusia ideoita tomintaan.

TAPAHTUMAT

Vuonna 2020 järjestetään vuorolistan mukaiset tapahtumat:

Rahola     -vierailupäivä
Niihama   -lepovuoro
Litukka     -talvitapahtuma
Nekala     -kesäkisat

Aluejärjestön jäsenyhdistykset osallistuvat Tampereen kaupungin puistokonsertteihin.

YHTEISTOIMINTA MUIDEN YHDISTYSTEN JA YHTEISÖJEN KANSSA

Uusia yhteistyömuotoja tamperelaisten puutarha- ja omakotiyhdistysten kanssa
etsitään.

TIEDOTTAMINEN

Aluejärjestö tiedottaa järjestämistään tapahtumista jäsenyhdistyksille, jotka tiedottavat niistä jäsenilleen.

Kukin jäsenyhdistys tiedottaa järjestämästään aluejärjestön tapahtumasta muille jäsenyhdistyksille, jotka tiedottavat omille jäsenilleen.