PIRKANMAAN SIIRTOLAPUUTARHOJEN ALUEJÄRJESTÖ RY

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2023

Pirkanmaan Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö (PSAJ ry) ylläpitää ja kehittää yhteistyötä Pirkanmaalla toimivien rekistöröityjen siirtola- ja ryhmäpuutarhojen kesken. Toimintaa tehostetaan ja pyritään saamaan PSAJ:n jäsenyhdistyksiksi myös Tampereen ulkopuolella Pirkanmaalla toimivia siirtola- ja ryhmäpuutarhayhdistyksiä.

Aluejärjestön toiminta rahoitetaan jäsenmaksuvaroin.

KOULUTUS JA VIRKISTYSTOIMINTA

Yhdistys aktivoi jäseniään yhteiseen virkistys- ja viljelytoimintaan. Järjestetään jäsenyhdistyksille yhteinen kesäretki sopivaksi katsottuun puutarhakohteeseen
sekä teatteriretki.

Järjestetään yhteisiä tapaamisia jäsenyhdistysten eri toimintojen toimihenkilöille tarkoituksena vaihtaa kokemuksia erilaisten ongelmatilanteiden ratkaisemisestsa ja saada uusia ideoita tomintaan.

TAPAHTUMAT

Vuosi 2023

Kesän aikana pyritään järjestämään
yksi yhteinen tapahtuma mihin osallistuvat
kaikki 4 puutarhaa.

Liiton ja Aluejärjestön yhteisesti
järjestämät puutarhakävelyt
Aihe: Monimuotoisuutta puutarhaan.
Vetäjänä biologi Leena Luoto.
Ajat:
01.07 klo 11.00 Niihama
01.07 klo 14.00 Litukka
08.07 klo 11.00 Rahola
08.07 klo 14.00 Nekala

Aluejärjestön jäsenyhdistykset osallistuvat Tampereen kaupungin puistokonsertteihin.

YHTEISTOIMINTA MUIDEN YHDISTYSTEN JA YHTEISÖJEN KANSSA

Uusia yhteistyömuotoja tamperelaisten puutarha- ja omakotiyhdistysten kanssa
etsitään.

TIEDOTTAMINEN

Aluejärjestö tiedottaa järjestämistään tapahtumista jäsenyhdistyksille, jotka tiedottavat niistä jäsenilleen.

Kukin jäsenyhdistys tiedottaa järjestämästään aluejärjestön tapahtumasta muille jäsenyhdistyksille, jotka tiedottavat omille jäsenilleen.