PIRKANMAAN SIIRTOLAPUUTARHOJEN ALUEJÄRJESTÖ RY

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2018

Pirkanmaan Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö (PSAJ ry) ylläpitää ja kehittää yhteistyötä Pirkanmaalla toimivien rekistöröityjen siirtola- ja ryhmäpuutarhojen kesken. Toimintaa tehostetaan ja pyritään saamaan PSAJ:n jäsenyhdistyksiksi myös Tampereen ulkopuolella Pirkanmaalla toimivia siirtola- ja ryhmäpuutarhayhdistyksiä.

Aluejärjestön toiminta rahoitetaan jäsenmaksuvaroin.

KOULUTUS JA VIRKISTYSTOIMINTA

Yhdistys aktivoi jäseniään yhteiseen virkistys- ja viljelytoimintaan. Järjestetään jäsenyhdistyksille yhteinen kesäretki sopivaksi katsottuun puutarhakohteeseen.

Järjestetään yhteisiä tapaamisia jäsenyhdistysten eri toimintojen toimihenkilöille tarkoituksena vaihtaa kokemuksia erilaisten ongelmatilanteiden ratkaisemisestsa ja saada uusia ideoita tomintaan.

TAPAHTUMAT

Vuonna 2018 järjestetään vuorolistan mukaiset tapahtumat:

Rahola     -kesäkisat
Niihama   -vierailupäivä
Litukka     -lepovuoro
Nekala     -talvitapahtuma

Aluejärjestön jäsenyhdistykset osallistuvat Tampereen kaupungin puistokonsertteihin.

YHTEISTOIMINTA MUIDEN YHDISTYSTEN JA YHTEISÖJEN KANSSA

Aluejärjestö organisoi jäsenyhdistystensä esittelyä yhteisesti järjestettävän
avoin siirtolapuutarhapäivän merkeissä elokuussa.

Uusia yhteistyömuotoja tamperelaisten puutarha- ja omakotiyhdistysten kanssa
etsitään.

TIEDOTTAMINEN

Aluejärjestö tiedottaa järjestämistään tapahtumista jäsenyhdistyksille, jotka tiedottavat niistä jäsenilleen.

Kukin jäsenyhdistys tiedottaa järjestämästään aluejärjestön tapahtumasta muille jäsenyhdistyksille, jotka tiedottavat omille jäsenilleen.